onsdag 3 november 2010

خطر اجرای حکم اعدام سکینه همچنان بالا است ,به اعتراضات جهانی عليه اين حکم وحشيانه ادامه خواهيم داد

اطلاعیه مطبوعاتی شماره ۸٦

خطر اجرای حکم اعدام سکینه همچنان بالا است
به اعتراضات جهانی عليه اين حکم وحشيانه ادامه خواهيم داد

طبق خبری که صبح امروز چهارشنبه ٣ نوامبر به ما رسيده٬ اعتراضات گسترده بين المللي تا این لحظه مانع اجراي حکم اعدام سکينه محمدی آشتيانی شده است. اما خطر اعدام همچنان بر بالای سر او قرار دارد.

به دنبال پخش خبر احتمال اجرای حکم اعدام سکينه در روز ٣ نوامبر٬ موجي از اعتراض در دنيا به راه افتاد، این موضوع در صدر خبرهای جهان قرار گرفت و رسانه های مختلف در سراسر دهها مصاحبه با مینا احدی سخنگوی کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار، مریم نمازی و سایر دست اندرکاران این کمپین انجام دادند. میلیونها نفر در جریان این خبر قرار گرفتند و با امضای تومار و ارسال نامه به دولتهای مختلف برای دخالت در این مساله همبستگی خود را با سکینه نشان دادند. مقامات چندين دولت از جمله دولتهای ايتاليا٬ فرانسه٬ امريکا و مقامات اتحاديه اروپا فورا به اين حکم و احتمال اعدام سکينه در روز چهارشنبه عکس العمل نشان دادند و خواهان لغو حکم اعدام سکینه شدند. تظاهرات های متعددی در برخی کشورها از جمله در پاريس٬ بروکسل٬ لندن، رم، برلين، واشینگتن و ... در روز سه شنبه ٢ نوامبر در اعتراض به جمهوری اسلامی سازمان داده شد.

جمهوری اسلامی یکبار دیگر به عيان ديد که با تصمیم به اعدام سکینه با چه عکس العمل وسیع و گسترده ای در سطح جهان مواجه میشود و از اعدام سکینه در روز چهارشنبه خودداری کرد.

اما خطر اعدام سکینه برطرف نشده و بسیار فوری است. اینرا از پاسخ مقامات جمهوری اسلامی به دولتهای معترض به اعدام سکينه، نیز میتوان به خوبی دریافت. اخباری که به کميته های بين المللي عليه سنگسار و اعدام رسيده است حاکی از اين است که ديوان عالی کشور حکم اعدام سکینه را به بخش اجرای احکام در تبريز ارسال کرده و هر آن احتمال اعدام وجود دارد.

در عین حال مردم دنیا نیز یکبار دیگر نیروی خود را دیدند که میتوانند جلو اعدام سکینه را بگیرند. تنها راه تداوم این اعتراضات، فشار به دولتها برای اعتراض به جمهوری اسلامی و داغ نگهداشتن این مساله است.

کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار از همه مردمی که به انحاء مختلف به جمهوری اسلامی اعتراض کردند و خواهان لغو اعدام سکینه شدند صمیمانه درود میفرستد و از همه آنها میخواهد اعتراض خود را ادامه دهند تا جمهوری اسلامی نه تنها حکم اعدام سکینه را رسما لغو کند بلکه او، پسرش سجاد، وکیلش هوتن و دو خبرنگار آلمانی را که در این رابطه دستگیر کرده است آزاد کند.

کمیته بین المللی علیه اعدام
کمیته بین المللی علیه سنگسار
۳ نوامبر٢٠١٠

International Committee against Execution http://notonemoreexecution.org
International Committee against Stoning http://stopstonningnow.com
Email: minaahadi@aol.com
Tel: 0049 (0) 1775692413

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar