torsdag 8 juli 2010

پاسخ به اطلاعيه مطبوعاتي سفارت جمهوري اسلامي در انگليس در ارتباط با حکم سنگسار سکینه محمدی


درمورد اطلاعیه مطبوعاتی سفارت جمهوري اسلامی در لندن که در تاريخ ۸ ژوئيه ٢٠١٠ درمورد حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی منتشر شده است:

١- جمهوری اسلامی تحت فشار عظیم جهانی و انعکاس گسترده کمپین بین المللی در رسانه های مختلف جهان برای نجات جان سکینه به درجه ای عقب نشینی کرده است. هدف اصلی اطلاعيه مطبوعاتی سفارت رژیم در لندن اما ایجاد شبهه و تردید و کند شدن کمپین نجات جان سکینه و سایر محکومین به سنگسار و اعدام است.

٢- حتی همین اطلاعيه سفارت جمهوری اسلامی هم تائید آشکار عمل وحشیانه سنگسار توسط این حکومت است. فقط گفته است به ندرت کسی را سنگسار میکنیم! ما لیست سیزده نفر محکوم به سنگسار را که سالها است در زندان های جمهوری اسلامی به سر میبرند در اختیار داریم. لیست واقعی اما از این بزرگتر است.

٣- میگوید سکینه سنگسار نمیشود اما نمیگوید که با سکینه چه خواهند کرد. ممکن است سکینه را بجای سنگسار اعدام کنند. جمهوری اسلامی قبلا هم در چندین مورد بخاطر فشار جهانی از سنگسار عقب نشسته و محکومین را اعدام کرده است. اعدام عبدالله فريور در زندان ساري به اتهام رابطه جنسي خارج از ازدواج یک نمونه مشخص آن است. بنابراين کماکان جان سکينه در خطر است.

٤- هدف ما از کمپين نجات سکينه محمدي آشتياني اعلام صريح و رسمي لغو حکم سنگسار و اعدام او توسط مقامات جمهوری اسلامی و آزادی بی قید و شرط او است. رابطه جنسي خارج از ازدواج و روابط جنسي افراد بزرگسال امر خصوصي آنها است، جرم نيست و نبايد هيچ مجازاتي در بر داشته باشد.

٥- جمهوري اسلامي بايد رسما اعلام کند که نه فقط سکينه بلکه حکم سایر محکومین به سنگسار و اعدام نیز لغو میشود و بطور کلی مجازات ضدانسانی و وحشیانه سنگسار و اعدام بدون هیچ اما و اگری لغو میشود.

٦- همین درجه عقب نشینی موفقیتی برای سکینه و فرزندان او فریده و سجاد و کلیه فعالین کمپین بین المللی علیه اعدام و سنگسار و همه مردم شریف دنیا است. کمپین ما نشان داد که میتوانیم جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کامل کنیم. بنابراین بیانیه سفارت جمهوری اسلامی در لندن ما را از ادامه قدرتمند کمپین منصرف نمیکند. عقب نشینی رژیم، هرچند بسیار محدود، نشان داد که این رژیم زیر فشار افکار عمومی جهانی بشدت شکننده است.

به هزاران نفر از مردمی که در طول چند روز گذشته در این کمپین مشارکت داشتند و به همه مردم شریف دنیا همین درجه موفقیت را تبریک میگوئیم و میخواهیم فعالیت های خود را برای نجات جان سکینه محمدی آشتیانی، محمدرضا حدادی و زینب جلالیان و سایر محکومین به اعدام و سنگسار تشدید کنند. فشار جهانی ما دارد به نتیجه میرسد. باید با قدرت هرچه بیشتر آنرا ادامه داد تا به دستاوردی برای مردم ایران تبدیل شود و جان سکینه و محمدرضا و زینب و سایر محکومین به اعدام و سنگسار را نجات دهد. همه مردم آزاده دنیا و همه رسانه ها را فرامیخوانیم که فعالیت خود را دو چندان کنند تا اعدام و سنگسار، این ابزار سرکوب و جنایت، را از دست این حکومت آدمکش خارج کنیم.

کميته بين المللي عليه سنگسار و اعدام

مينا احدي

۸ ژوئيه ۲۰۱۰

تلفن تماس: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

minaahadi@aol.com

www.notmoreexecution.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar