söndag 9 januari 2011

جان جعفر كاظمی و محمد علی آقایی در خطر است جمهوری اسلامی دو پدر دیگر را به اتهام دیدار با فرزندانشان اعدام میكند!.

جان جعفر كاظمی و محمد علی آقایی در خطر است

جمهوری اسلامی دو پدر دیگر را به اتهام دیدار با فرزندانشان اعدام میكند!

بعد از اعدام علی صارمی ٦٢ ساله، اكنون حكومت جنایتكار اسلامی میخواهد دو پدر دیگر را نیز اعدام كند. جعفر كاظمی و محمد علی آقایی به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین و دیدار با فرزندان خود در كمپی در عراق، دستگیر و روانه زندان شدند. رژیم برای آنها كه در دهه شصت نیز سالها در زندان بوده اند، پرونده سازی كرد، آنها را زیر شدیدترین فشارها قرار داد و اكنون بنا به خبری که از " فعالین حقوق بشر و دمكراسی" منتشر شده است، میخواهد آنها را روز سه شنبه اعدام كند.

جعفر کاظمی ۴۶ سال سن و سابقه ۹ سال زندان در دهه شصت دارد. طبق گفته همسرش اواخر شهریور سال ۸۸ در میدان هفت تیر در تهران دستگیر شده است، اما عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در نشستی مطبوعاتی در بهار ٨٩ گفته است که جعفر کاظمی از متهمان تظاهرات روز عاشورا در تهران بوده و به دلیل شرکت در اعتراضات این روز، حکم اعدام دریافت کرده است! جعفر کاظمی نخستین بار در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده و حکم اعدامش در دادگاه تجدید نظر شعبه ۳۶ استان تهران مورد تایید قرار گرفته است. وکیل او میگوید که حکم جعفر کاظمی در اجرای احکام است و از نظر قانونی، امکان هیچ اقدامی برای نجات جان وی وجود ندارد.

محمد علی‌ حاج آقائی نیز در ۲۷ شهریور سال ٨٨ در ورامین دستگیر شده است. او طی‌ سال‌های ۶۲ تا ۶۷ نیز در زندان به سر برده است. گفته می شود یکی از اتهامات وی دوبار سفر به عراق برای دیدار با فرزندش بوده است.

تنها راه جلوگیری از اعدام این دو زندانی سیاسی و سایر زندانیان، گسترش اعتراض علیه جمهوری اسلامی است. كمیته بین المللی علیه اعدام از همگان دعوت میكند كه به تصمیم جنایتکارانه جمهوری اسلامی، بهر طریق ممكن اعتراض كنند. باید با تمام قوا به دفاع از زندانیان سیاسی برخیزیم و مانع اعدام ها شویم.

کلیه احکام اعدام باید ملغی شود، مجازات اعدام باید لغو شود، کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. این سران رژیم هستند که به جرم ٣٢ سال جنایت علیه مردم باید دستگیر و محاکمه شوند.

كمیته بین المللی علیه اعدام

٨ ژانویه ٢٠١١، ١٨ دیماه ١٣٨٩

International Committee Against Stoning (http://stopstonningnow.com)

International Committee Against Execution (http://notonemoreexecution.org)

Spokesperson: Mina Ahadi minaahadi@aol.com 0049-177-569-2413

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar