lördag 11 december 2010

کمیته بین المللی علیه اعدام :شو تلویزیونی پرس تی وی، کیفرخواستی علیه خود جمهوری اسلامی بود!

اطلاعیه شماره ١١١

شو تلویزیونی پرس تی وی، کیفرخواستی علیه خود جمهوری اسلامی بود!

شو تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی، پرس تی وی، در روز ١٠ دسامبر که به مساله سکینه محمدی آشتیانی اختصاص داشت سند آشکار محکومیت جمهوری اسلامی است و از نظر هر انسان منصفی، هر نهاد و سازمانی که ذره ای به حقوق انسانی پایبند باشد و هر ژورنالیست باشرفی محکوم است. در عین حال این سند ورشکستگی، استیصال و شکست مفتضحانه تبلیغاتی رژیم در مقابل مردم دنیا است.

این شویی بود علیه زنی که در زندان است، قرار بود سنگسار شود و یک اعتراض بین المللی جلوی آنرا گرفت و هنوز شمشیر اعدام بالای سر اوست. ارتباطش را با دنیا قطع کرده اند و وکیل و فرزندنش را هم گرفته اند که حمایتی نداشته باشد و در جنین شرایطی او را به مقابل دوربین های خود میاورند که علیه خود اعتراف کند. چه کسی میتواند کثافت و رذالت نهفته در این شو را نبیند و منزجر نشود و به خشم نیاید؟

کارشناسان قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دستگاه دیپلماسی رژیم همراه با مدیران و گردانندگان پرس تی وی، ماهها روی این پروژه کار کردند تا سکینه را شریک قتل، خائن و تن فروش معرفی کنند، مینا احدی و همسرش را تروریست نشان دهند، وکلای سکینه را بی اعتبار کنند و برای سیستم قضائی رسوای خود آبرو بخرند. اما جمهوری اسلامی در این برنامه عملا به اعدام، سنگسار، پرونده سازی، بیحقوقی زندانیان در دفاع از خود، بیحقوقی زنان و قوانین پوسیده و ارتجاعی علیه آنان و رفتار بشدت غیرانسانی در حق زندانیان اعتراف کرد و سیستم قضائی اش را یکبار دیگر در نزد مردم جهان بدست خود افشا نمود. این سند کیفرخواست علیه خود رژیم بود. برنامه نود دقیقه ای شب قبل از این در تلویزیون فارسی زبان جمهوری اسلامی تحت عنوان راز نیز تلاش مذبوحانه ای مشابه شو پرس تی وی بود. چند جنبه مهم شو پرس تی وی عبارتند از:

١- شو امشب اعترافی بود به جنایتی هولناک در سالهای دهه ٦٠. جمهوری اسلامی اعتراف کرد که همسر مینا احدی، اسماعیل یگانه دوست را اعدام کرده اند. در آن مقطع جمهوری اسلامی نه تنها اسماعیل بلکه صدها هزار نفر از مخالفین خود را دستگیر کرد، دهها هزار نفر را زیر شکنجه های قرون وسطائی برد و یا در محاکمات یک دقیقه ای اعدام کرد، از زنان حامله تا نوجوانان ١٤، ١٥ ساله را به جوخه اعدام سپرد و حتی پول گلوله را نیز از خانواده هایشان طلب کرد. آنها نه وکیلی داشتند و نه جرمی. جمهوری اسلامی آنها را به جرم تروریست و محارب به جوخه اعدام سپرد. و مینا احدی و صدها هزار نفر دیگر کشور را ترک کردند و یا خود را به مناطق آزاد در کردستان رساندند تا به مبارزه علیه حکومت ادامه دادند.

٢- حکومت اسلامی اعتراف کرد که سکینه وکیلی ندارد، یک وکیلش از کشور فرار کرده و وکیل دیگرش در زندان است. و در حالی که او را از ارتباط با دنیای خارج محروم کرده، پسرش را که حامی بزرگ او بود به زندان انداخته، پرونده اش را به سرقت برده تا به میل خود آنرا دستکاری کند و در چنین شرایطی او را مجبور به اعتراف علیه خود میکنند و او را تن فروش، خائن و شریک قتل معرفی میکنند بدون اینکه کسی بتواند از او دفاع کند. هوتن وکیل سکینه، سجاد پسر سکینه و دو خبرنگار روزنامه بیلد آلمان نیز مانند خود سکینه وکیلی برای دفاع ندارند.

٣- بازسازی صحنه های قتل توسط سکینه چنان باسمه ای است که هر بچه ده ساله ای به آن میخندد. مردی به اسم عیسی طاهری از طریق تلفن منزل سکینه با او تماس میگیرد و میگوید امروز میخواهم بیایم شوهرت را بکشم، کل نقشه قتل را در تلفن توضیح میدهد و بعد قتل با همدستی سکینه اجرا میشود بدون اینکه اشاره ای به سرنوشت قاتل اصلی که در شو معرفی میشود، بکند.

٤- در بازسازی صحنه قتل، سجاد را در نقش پدرش قرار میدهند تا مادرش با آمپول سمی او را بکشد. این صحنه چنان مشمئزکننده و غیر انسانی است که فقط از جانیان جمهوری اسلامی بر میاید. و تازه روی این صحنه ها کار کرده اند و آنرا بزک کرده اند که برای یک بیننده اروپائی قابل مشاهده باشد. میتوان تصور کرد که این حکومت با سایر زندانیان چه میکند!

٥- جرم از نظر قوانین قضائی جمهوری اسلامی:

جرم سکینه: زن بودن و ارتباط با مردان دیگر، خیانت به شوهر و تن فروشی و به این جرمها محکوم به ٩٩ ضربه شلاق و ده سال زندان، سپس محکوم به شنیع ترین شکنجه و قتل یعنی سنگسار و زنده به گور شدن. بعدا که بدلیل فشارهای جهانی نتوانستند او را سنگسار کنند پرونده اش را از دفتر وکیلش به سرقت بردند تا دستکاری کنند و او را به جرم مشارکت در قتل به اعدام محکوم کنند. این سند آشکاری از بیحقوقی کامل زنان و حاکمیت قوانینی متحجر و ضد انسانی است.

جرم سجاد: تماس با مینا احدی و گرفتن وکیل برای کمک به مادرش و تلاش برای جلوگیری از سنگسار و اعدام مادر.

جرم هوتن: قرار دادن پرونده سکینه در اختیار رسانه ها برای جلوگیری از سنگسار او. جرمی که دستکاری در پرونده را برای جمهوری اسلامی بسیار دشوار کرده است.

قیافه های سجاد و هوتن بخوبی گویای فشار و شكنجه های جمسی و روحی اي است كه در زندان بر آنها اعمال شده است.

جرم دو خبرنگار آلمانی: مسافرت به ایران به عنوان توریست و صحبت با سجاد و هوتن برای کمک به آزادی سکینه. از جانب برخی مقامات رژیم متهم به جاسوسی شدند اما ناچار شدند اینرا پس بگیرند. به جرم تماس با مینا احدی، سجاد و هوتن از ملاقات و تماس با خانواده محرومند، وادار به اعتراف تلویزیونی شدند، مورد تحقیر قرار گرفتند، و بلاتکلیف در زندان به سر میبرند.

٦- و بالاخره اعترافی است به اینکه پرس تی وی یک رسانه نیست، ارگان تبلیغاتی حکومت و بطور مشخص قوه قضائیه و وزارت اطلاعات و شریک جنایات این ارگان ها است و توسط بازجوهایی که اسم خبرنگار بر خود گذاشته اند اداره میشود. سایر کانال های تلویزیونی جمهوری اسلامی هم از جنس پرس تی وی هستند.

با توجه به این نکات:

١- کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار این برنامه را شدیدا محکوم میکند و از همگان میخواهد آنرا محکوم کنند.

٢- شو امشب پرس تی وی قرار بود سندی علیه سکینه و سجاد و وکلای سکینه، علیه مینا احدی و کمپین نجات سکینه و رسانه هائی باشد که این کمپین را تحت پوشش قرار دادند اما نه تنها ذره ای به این هدف کمک نمیکند بلکه به رسوائی هرچه بیشتر جمهوری اسلامی در میان مردم ایران و جهان تبدیل خواهد شد. جمهوری اسلامی در این نقشه نیز که اوج تلاشش بود ناکام ماند.

٣- شو امشب پرس تی وی آشکارا بر بیگناهی کامل سجاد و هوتن و دو خبرنگار آلمانی و پوچ بودن پرونده ای که علیه سکینه سر هم کرده اند دلالت میکند. حتی به استناد این برنامه و همه ادله هائی که علیه این پنج نفر ارائه میدهند، همه دستگیرشدگان باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

٤- به استناد این برنامه قاتلان اسماعیل یگانه دوست و هزاران زندانی سیاسی دیگر، مسببین زندانی کردن و شلاق زدن به سکینه و بیحرمت کردن و در کابوس سنگسار و اعدام نگهداشتن او و مسببین زندانی کردن سجاد و هوتن و شکنجه آنها و مسببین زندانی کردن خبرنگاران آلمانی و بدرفتاری با آنها باید به محاکمه کشیده شوند.

٥- این شو یکبار دیگر ماهیت سیستم غیرانسانی قضائی جمهوری اسلامی را به همگان نشان داد. جمهوری اسلامی در طول ٣١ سال حاکمیت خود و بر اساس چنین سیستمی دهها هزار نفر را به اعدام و زندان محکوم کرده و صدها هزار نفر را مورد شکنجه های وحشیانه قرار داده است. بر اساس همین سیستم تعداد زیادی از فعالین سیاسی مخالف رژیم، فعالین کارگری و دانشجوئی، مدافعین حقوق زن، وکلا و معتقدین به مذاهب مختلف، در زندان به سر میبرند، مورد شکنجه قرار میگیرند و از هر حقی محرومند. برنامه پرس تی وی گواه مسلمی از ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت سراپا جنایتکار و تروریست است.

کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار کمپین نجات سکینه را با قدرت ادامه خواهند داد و شو تلویزیونی امشب پرس تی وی را به عنوان سند رسوائی جمهوری اسلامی و در جهت تقویت کمپین نجات سکینه و سایر دستگیر شدگان و کمپین لغو مجازات های وحشیانه شلاق و اعدام و سنگسار هر چه وسیعتر مورد استفاده قرار خواهند داد. ما مردم جهان را به همبستگی با مردم ایران علیه این رژیم قرون وسطائی فرامیخوانیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

١٠ دسامبر ٢٠١٠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar