söndag 20 juni 2010

نامه سرگشاده به سازمان ملل و اتحاديه اروپا: سفارتخانه های حکومت آپارتايد جنسی را در همه جا ببنديد!

جنتی رئيس شورای نگهبان جمهوری اسلامی غیر مستقیم فرمان قتل زنان "بدحجاب" را داد!

خانمها و آقايان!

يکسال است که ميليونها نفر از مردم ايران٬ با يک انقلاب عظيم عليه حکومت اسلامي ايران و براي سرنگوني اين حکومت مبارزه ميکنند. دنيا ناظر است که زنان در صف اول اين مبارزه ايستاده اند. حکومت اسلامي ايران٬ حکومت مبتني بر آپارتايد جنسيتي است و يک سمبل مهم اين جداسازي جنسيتي و بي حقوقي زنان تحميل حجاب اسلامي است.

سي و يکسال است که زنان عليه حجاب اين سمبل جنبش اسلامي٬ مبارزه ميکنند و حکومت اسلامي ايران را در اين زمينه به عجز و ناتواني کامل کشانده اند. جنگ و دعوا در بين باندهاي حکومت اسلامي در مورد حجاب٬ بيانگر آشکارضعف و بهم ريختگي صف حاکمين در مقابل زنان معترض به حجاب است. طرح های مختلف سرکوب زنان و وادار کردن آنها به پوشیدن حجاب اجباری حکومتی بر اثر مقاومت هرروزه زنان و مردم آزادیخواه بارها شکست خورده و دعوا میان سران رژیم درمورد نحوه کنترل زنان را به اوج خود رسانده است. و این فضا را برای پیشروی بیشتر مردم و عقب راندن تحمیلات مذهبی بیشتر فراهم کرده است. در چنین فضائی بار دیگر حمله به زنان بخاطر بدحجابی شدت گرفته و از جمله جنتی رئیس شورای نگهبان حکومت روز ١٨ ژوئن در نماز جمعه گفته است:

....من نميدانم قاچاقچي را ميگيرند اعدام ميکنند٬ تروريست را ميکشند٬ دزد را مجازات ميکنند٬ ولي نوبت که به قانون خدا که مافوق قانون بشر مي باشد٬ ميرسد٬ اگر کسي اجرا نکند٬ سکوت ميکنند و ميگويند بايد کار فرهنگي بشود...

اين بخشي از سخنان جنتي رئيس شوراي نگهبان حکومت اسلامی است که بوی خون میدهد. دستگیری ها و تذکرها و جریمه ها و توهین های هرروزه به زنان و مردم نتیجه نداده و غیر مستقیم فرمان اعدام صادر کرده است.

آقایان و خانم ها در سازمان ملل و اتحادیه اروپا

باور کنید که مقررات اسلامی فرهنگ مردم نیست و با ٣١ سال جنایت هم موفق به حاکم کردن آن نشده اند. قبول کنید که دیالوگ انتقادی پاسخ نداده و بارها و بارها بی خاصیت بودن خود را نشان داده است. به احترام مبارزه مردم ایران، سفارتخانه هایشان را که این روزها مدارک محکمتری دال بر دست داشتن آنها در آدم ربائی و عملیات تروریستی هم رو شده است، ببندید. آپارتاید جنسی و حجاب اجباری را محکوم کنید، خواهان محاکمه سران رژیم اسلامی شوید، از مجامع جهانی بیرونشان کنید. اینها رفتنی هستند و نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا اقدامات شما را به دقت دنبال میکنند.

با احترام:

مينا احدي مسئول کميته بين المللي عليه اعدام و سنگسار

شهلا دانشفر- کميته همبستگي با کارگران ايران

مهين عليپور مسئول سازمان عليه تبعيض، سازمان دفاع از حقوق زن

مريم نمازي مسئول ايران سوليدارتي- انگلستان

۲۰ ژوئن ۲۰۱۰

لينک مانيفست آزادي زن که توسط امضا کنندگان این نامه در ٨ مارس ۲۰۱۰ منتشر شده و نزديک به ۲۰۰۰ نفر آنرا امضا کرده اند٬ ضميمه است.

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/63-zanan/354-manifesto-zanan.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar