tisdag 29 juni 2010

اطلاعيه مطبوعاتي کميته بين المللي عليه اعدام : سرنوشت زينب جلاليان در هاله اي از ابهام ٬ خطر اجراي قريب الوقوع حکم اعدام زينب هشدار در مورد احتمال اعد

اطلاعيه مطبوعاتي کميته بين المللي عليه اعدام : سرنوشت زينب جلاليان در هاله اي از ابهام ٬ خطر اجراي قريب الوقوع حکم اعدام زينب هشدار در مورد احتمال اعدام تعداد ديگري از فعالين سياسي و مخالفين حکومت اسلامي

فرستادن  به ایمیل چاپ
زينب جلاليان در چند روز اخير در زندان اوين٬ گم شده و کسي از محل نگهداري او خبر ندارد. آخرين بار هفته قبل او را در بند ۲۰۹ زندان اوين ديده اند و او در اين چند روز هيچ ارتباطي با کسي نگرفته است. حکم اعدام زينب تاييد و به بخش اجراي احکام فرستاده شده است. نگراني سازمانهاي مدافع حقوق انسان و مخالفين اعدام در مورد سرنوشت زينب بسيار بزرگ است و بنظر ميرسد٬ حکومت اسلامي ايران نقشه شوم اعدام زينب و تعداد ديگري را در سر دارد.

سران جنايتکار حکومت اسلامي در هفته گذشته از محکوميت به اعدام ۲۸ نفر در کردستان و زاهدان و اجراي حکم اعدام هشت نفر از اين محکومين حرف زدند.

در کردستان از سوي مقامات حکومت اسلامي چند روز قبل اعلام شد که ۲۰ نفر به اعدام محکوم شده اند که حکم هشت نفر از اين افراد اجرا شده است. فردي به اسم بابايي از مقامات حکومت اسلامي گفت. که همه اين احکام اعدام بدليل اعتياد به مواد مخدر و يا خريد و فروش مواد مخدر اعلام شده است.

همچنين در هفته گذشته محمد مرزبه دادستان عمومي و انقلاب زاهدان در نشستي اعلام کرد که دو نفر در زاهدان به دليل " اغتشاش در دهه فاطميه" به اعدام محکوم شده اند و براي شش نفر ديگر تقاضاي اعدام شده است.

کميته بين المللي عليه اعدام در مورد اعدامهاي بيشتر در ايران هشدار ميدهد و از سازمان ملل و اتحاديه اروپا و نهادهاي بين المللي ديگر ميخواهد که شديدا به اين زمينه سازي براي قتل گسترده تر مخالفين و معترضين در ايران اعتراض کنند.

حکومت اسلامي ايران يک دستگاه جنايت و آدم کشي است و بايد سران اين حکومت به اتهام جنايت عليه بشريت دستگير و محاکمه شوند.

کميته بين المللي عليه اعدام

۲۹ ژوئن ۲۰۱۰

۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

www.adpi.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar