tisdag 5 januari 2010

خانم رهنورد كم لطفي نكنيد! زنان سي سال است كه زير چكمه اسلام و حكومت اسلامي خرد ميشوند.

پاسخي كوتاه به نوشته زهرا رهنورد

زهرا رهنورد در " رنجنامه " اي كه امروز منتشر كرده به مصائب زنان بعد از " انتخابات" دهم اشاره كرده و از دوران خوش مبارزات زنان براي دفاع از جمهوري اسلامي در سالهاي اوليه به قدرت رسيدن اين حكومت و از شركت فعال زنان در جنگ ايران و عراق و ... حرف زده و برخي از سياستهاي سركوبگرانه امروز حكومت را و بويژه رفتار اين باند حكومتي با خانواده دستغيب را بعنوان يك نمونه رفتار خشن با زنان مطرح كرده است.

به خانم رهنورد ميخواهم بگويم كه اين متن را تا پايان لطفا بخوانيد و پاسخ دهيد!

حكومت اسلامي از روز اول ضد زن بود!

نسل و من و شما در يك انقلاب عظيم عليه ديكتاتوري شاه شركت كرد. ما براي آزادي و رفاه و حق تشكل و اعتصاب به خيابان رفتيم و شما براي به كرسي نشاندن حجاب و چادر به رهبري خميني ٬ در يك انقلاب عظيم كه شانس به قدرت رسيدن چپ هم كم نبود٬ دولتهاي غربي به ياري جنبش خميني و جنبش اسلامي شتافته و ماري را در آستين پروردند كه امروز نتيجه آنرا مي بينند. اما ما از روز اول از اين مار زهري زخم خورديم و ما زنان در وهله اول قربانيان اين مار سمي بوديم.

اولين دستور خميني به سگهاي حزب اللهي اين بود كه حمله كنيد به زنان بي حجاب٬ " يا روسري يا توسري" اين فرمان رهبر شما بود و فكر نميكنم يادتان رفته باشد. شما در آنسوي صف به سوي ما حمله ميكرديد و تعدادي از " روشنفكران" و " متفكرين" شما اندر باب كمك حجاب به زنان مي نوشتند. براي زني كه در خيابان مورد حمله قرار گرفت و براي ما كه در وهله اول با چاقو و زنجير مورد حمله فالانژهاي حزب اللهي قرار گرفتيم و سپس مردان ريشوي حزب اللهي با كلاشينكف به ما حمله كردند٬ فرقي در اصل ماجرا نميكرد كه كي چه ميگفت٬ شما يك دستگاه عظيم سركوبگري را نمايندگي ميكرديد و ما زنان در خيابانها فرياد ميزديم كه " نه روسري نه توسري" ٬ آزادي نه شرقي است نه غربي ٬ جهاني است...

جهت اطلاع شما خانم رهنورد٬ جنبش اسلامي و اسلام سياسي با حمله به زنان شروع ميكند و در افغانستان و در عراق و در الجزاير و در همه جا اينرا ديده ايم. حمله به بخشي از جامعه كه از نظر اينها ضعيف است و مورد حمايت جدي قرار نميگيرد . حجاب يك سمبل مهم جنبش اسلامي است در ايران و در عراق و پاكستان و حتي در قلب اروپا٬ جنبش اسلامي ميكوشد با تهديد و با اسيدپاشي و شكنجه و تجاوز ٬ حجاب را روي سر زنان بكند. ! جنبش اسلامي بعد از اين حملات و تحميل حجاب و يا سنگسار زنان تقلا ميكند قدرت سياسي را گرفته و يا تثبيت كند و سپس دوران چپاول و زراندوزي مشتي آخوند مفتخور و جنايتكار حرفه اي شروع ميشود.

حجاب از نظر من يك سلول انفرادي است كه با زور و سركوب زنانرا وادار كردند وارد اين سلول انفرادي شده و سپس همه حقوق آنها را از زنان پس گرفتند و پس گرفتيد

حق طلاق٬ حق تكفل فرزندان٬ حق كار بيرون از خانه حق رابطه آزاد ٬ حتي حق خنديدن و راه رفتن و نفس كشيدن.

آنها به ما گفتند و يا شما به ما گفتيد كه نفقه بگير و تمكين كن. اين جمله طلايي جنبش اسلامي و اسلام در رابطه با زنان است. زن نه يك انسان برابر با مرد و يك انسان مستقل٬ بلكه وسيله اي است كه خدا

او را خلق كرده تا مردان بهتر زندگي كنند. به ازاي گرفتن تكه ناني و سرپناهي جسم و روح خود را تقديم مردان ميكند و چه بهتر اگر اين تمكين با روي گشاده نيز باشد.

نگاه كنيد در ايران با زنان چه رفتاري ميكنند. در خانه٬ بيرون از خانه در مدرسه و در دانشگاه و امروز در زندان.

اما خانم رهنورد !

اين رفتار مخصوص امروز نيست. با شما ها صد البته امروز بدرفتاري ميكنند چرا كه

ديروز شما جزويي از خودشان بوده و براي پيشرفت سياستهاي اين دستگاه كار ميكرديد.با ما اما از روز اول به حكومت رسيدنشان چنين كردند. گرفتند و زدند و كشتند. همكلاسي هاي من در دانشگاه تبريز ٬ يعني دختران جوان ۲۱ ساله را بعد از تجاوز كشتند و براي خانواده هاي آنها يك جعبه شيريني فرستادند به دليل اينكه قبل از اعدام آنها را " عروس" كرده بودند. آنزمان شما در قدرت بوديد!!!

سنگسار يك نمونه بارز رفتار جنبش اسلامي با زنان بود. اگر زني در مورد رابطه جنسي خود

مستقل تصميم ميگرفت او را در همين ايران كه شما استاد دانشگاه و جزويي از دست اندركاران حكومتي بوديد٬ در ملا عام با بي حرمتي مطلق در مراكز شهرها در چاله فرو برده و با پرتاب

سنگ از سوي اطرافيان شما و خامنه اي و رفسنجاني و بقيه تكه تكه ميكردند و من تا امروز حتي از بهترين طرفداران شما ٬ مثلا خانم عبادي نيز كمتر در نقد و " بررسي" اين پديده چيزي شنيده ام.

خلاصه كنم:

ما در ايران سي سال است با يك حكومت فاشيست اسلامي طرف هستيم. حكومتي به غايت ضد زن و ضد انسان.

آپارتايد جنسي مشخصه اين حكومت از روز اول بوده و امروز نسل جوان و همه زنان عليه كليت اين رژيم به پا خاسته اند.

دو ماه ديگر هشت مارس روز جهاني زن است. سي سال قبل ما در تهران و تبريز و شيراز و ...به خيابان رفته و گفتيم حجاب اجباري نميخواهيم٬ و حكومت اسلامي نميخواهيم!

و امروز فرزندان ما اين را فرياد ميزنند. فراخوان من به همه اين جوانان اينست كه هشت مارس امسال حجابها را پرتاب كنيد و آتش بزنيد چرا كه ستون خيمه اسلام حجاب است و با اين آتش زدن٬ ما به ريشه اين حكومت حمله ميكنيم. شما نظرتان چيست؟

مينا احدي

۵ ژانويه ۲۰۱۰

www.minaahadi.com

minaahadi@aol.com

00491775692413

3 kommentarer:

  1. خانم احدی درود بر شما به نظر من دست روی نقطه حساس گذاشته و مشکلات اکثریت خانمهای ایران و باضافه در صدی از مردان ایران را که از این نابرابری رنج میبرند را بیان کردید . واضح است که اکثر مردم ایران از رژیم موجود ناراحت و به تنگ آمده بودند و دنبال بهانه بودند که به خیابانها بریزند . دزدیدن رآی مردم به وسیله خامنه ای این بهانه را دست مردم داد و موج مخالفین رژیم در سطح خیابانهای ایران به راه افتاد و در این میان یک عده که عامل بد بختی و بیچارگی ما مردم شده بودند سوار موج شده اند. توجه کنید که چه کسانی خود را به رهبری جنبش وصل کرده اند، آقای خاتمی ، این بابا ٣٠ سال است که در قدرت و اعلامیه های خمینی را در ایران ایشان مینوشتند و ار همان روی کار آمدن خمینی در رآس کارها بود و آنهمه رنج و دردی که ما مردم ایران متحمل شده ایم ایشان در تمام آنها شریک بودند دوم آقای رفسنجانی که وضعیتی بد تر از خاتمی دارد . حتی اینطور نبود که آقای مهندس موسوی کاملآ دور از رژیم اسلامی باشند بلاخره ایشان هم یکی دو تا شغلی داشتند . ایکاش رهبران جنبش کسانی بودند که به محض اینکه دروغ گفتن ها به وسیله خمینی شروع شد، خود را از حکومت کنار کشیده و به خمینی دروغگو لعنت فرستادند. به عقیده من اکثر مردم ایران رژیم جمهوری اسلامی را نمیخواهند و برای آزادی از چنگال این حکومت ظلم و استبداد مبارزه میکنند ولی آخوند ها مثل خاتمی و رفسنجانی به دنبال قدرت هستند و نه تنها آزادی مردم را نمیخواهند بلکه اگر به قدرت برسند آنرا سرکوب هم میکنند . ما اینها را تجربه کرده ایم . دفتر من در میدان الیرابت ( گور پدر ولی عصر و ولیعهد) بود و با چشم خود دیدم که به صورت خانمها اسید میپاشیدند و همان موقع همه این آقایان رهبران جنبش در رآس کار بودند و هیچ اعتراضی نمیکردند. اگر این منتشر شد بازهم مینویسم .

    SvaraRadera
  2. خانم احدی، منتظر جوابی‌ از طرف خانم رهنورد نباشید، چون جوابی‌ برای گفتن ندارند. خانم رهنورد و همسر ایشان ممکن است که در حال حاضر محبوب جوانان غیور ایران باشند ولی‌ مسلما موضع گیریها و دخالت‌هایشان در شکل گیری این رژیم دیکتاتوری از یاد بسیاری از ما نرفته. امیدوارم مردم ایران از این افراد فقط برای رسیدن به اهداف خودشون استفاده کنند و بس. از استفادهٔ این مثل از همه عذر می‌خواهم ولی‌ بقول قدیمیها: خر همون خره، فقط پالونش عوض شده.

    SvaraRadera
  3. دوستان گرامي با تشکر از کامنتهاي خوب و عميقتان دوست عزيزم مينا در اولين فرصت به شما پاسخ ميدهند. فواد روشن ادمين وبلاگ مينا احدي

    SvaraRadera