måndag 11 januari 2010

ما سنگسار شدگانيم



ما را مي شناسيد؟ ما سنگسار شدگانيم!

كيفرخواست صدها سنگسار شده عليه حكومت اسلامي در روزهاي پاياني عمر اين جنايتكاران !

با اولين سنگسارها در ايران٬ گويي زمين شكاف خورد و يك زخم عميق بر پيكر دنيا در اين قرن ٬ حك شد. چگونه ممكنست كه در قرن بيست ويك ٬ كساني پيدا شوند٬ با دستهايشان بسوي يك زن ٬ بسوي يك انسان سنگ پرتاب كنند تا صورت و چشمها و تن و بدنش له شود. اينها در كدامين مكتب و بر اساس كدام منافع زميني به چنين روزي مي افتند كه تكه تكه شدن يك انسان را ميتوانند ببينند و اين فاجعه را بسازند؟
هر كس در ايران شاهد اين صحنه فجيع بود٬ بعدها نتوانست راحت زندگي كند. من تعداد زيادي را بعد از اين فجايع ديده ام و اين شاهدين سنگسار و يا كسانيكه عزيز و يا دوستي را بدليل سنگسار شدن از دست داده اند٬ با زخمي عميق بر قلبهايشان زندگي ميكنند و ديگر نتوانستند از ته دل بخندند...به چشمهاي اين شاهدين و اين لمس كنندگان سنگسار نگاه كنيد٬ دريايي از غم در اين چشمها نهفته است... سنگسار غير قابل توصيف و غير قابل تصور است. و درست همين پديده و همين فاجعه بزرگ٬ عمق انسان ستيزي جنبش اسلامي را نشان ميدهد.
بي دليل نيست٬ جنبش ملي اسلامي و شخصيت هاي مهم آن٬ سالها و حتي همين امروز در مورد اين فاجعه سكوت ميكنند. ميگويند تعداد زيادي سنگسار نشده اند٬ اين موضوع مهمي نيست٬ ميگويند٬ مردم ايران مشكلات مهم تري دارند و ... يك علت اين سكوت٬ اينست كه شما نميتوانيد به اين زخم عميق نگاه كنيد و كماكان از مودت اسلام و احترام به زن در مذاهب و اسلام ... حرف بزنيد. شما نميتوانيد از سنگسار حرف بزنيد و از رفرم در اسلام و يا آلترناتيو يك حكومت اسلامي كمي بهتر دفاع كنيد.
امروز كه ميليونها نفر به خيابان آمده و فرياد مرگ بر اين حكومت ضد انسان را سر ميدهند٬ امروز كه جاني ترين حكومت قرن٬ نفس هاي آخر خود را ميكشد٬ من خودم را موظف ميدانم كه كيفرخواست مريم ايوبي وصدها زن بي نام و نشان٬ كيفرخواست شهلا و فرزانه و ميترا و شهناز و محبوبه و صدها زن قرباني اين سبعيت و وحشيگري قرون وسطايي و تعداد زيادي مردان قرباني سنگسارو همجنسگرايان را ٬ در محضر اين انقلاب اعلام كنم. زنان و مرداني كه حتي اسامي آنها را نگفتند و حتي عكس و يا خاطره اي از آنها علني نشد.
هشت مارس روز جهاني زن از راه ميرسد. هشت مارس سال ۲۰۱۰ بايد نگاهها به سوي ايران بچرخد٬ بسوي يك جنبش انقلابي٬ يك انقلاب زنانه با خواست جمع كردن بساط ديكتاتوري مذهبي از ايران٬ بسوي پاك كردن بساط قوانين شريعه و زن ستيز اسلامي.
در آستانه هشت مارس ٬ از همگان دعوت ميكنم كه در مورد اين زنان و مردان قرباني سنگسار بنويسند و عكس و خاطرات آنها را علني كنند. اين انقلاب بايد كيفرخواست قربانيان سنگسار را در محضر بشريت اعلام كرده و سران حكومت اسلامي را بدليل اين جنايت عليه بشريت٬ به پاي ميز محاكمه بكشاند.
در آستانه هشت مارس ٬ يكبار ديگر توجه ها را به اين موضوع مهم جلب ميكنم كه كماكان در زندانهاي ايران٬ دهها زن و مرد٬ محكوم به سنگسار هستند كه هرلحظه و هر روز٬ با اين كابوس دست و پنجه نرم ميكنند كه امروز و يا فردا ممكنست اين فاجعه براي آنها اتفاق بيفتد. سكينه محمدي آشتياني٬ كبرا بابايي و دهها نفر ديگر را در اين روزها بايد به خاطر آورد و براي نجات آنها تلاش كرد.

در آستانه هشت مارس روز جهاني زن ٬ با نوشتن در مورد زندگي قربانيان سنگسار٬ با اعلام كيفرخواست آنها و با ادامه دادن به مبارزات خودمان ياد اين قربانيان سبعيت اسلامي را ٬
گرامي ميداريم. اين وظيفه ماست.

مينا احدي
۱۰ ژانويه ۲۰۱۰
minaadahi@aol.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar