lördag 9 januari 2010

ما نبايد بگذاريم عزيزانمان را اعدام كنند



فصيح ياسمني اعدام شد٬ زهرا جعفري در زندان به قتل رسيد و...

علاوه بر جنايت فوق حكومت در صدد اعدام پنج نفر از دستگيرشدگان تظاهراتهاي اخير و اعدام چند فعال دستگير شده بهايي٬ و يك نوجوان است. ماشين جنايت حكومت اسلامي٬ براي قتل تعداد بيشتري آماده ميشود٬ به اين اعدامها اعتراض كنيم. در ايران و در دنيا متحدانه به پا خاسته و نگذاريم عزيزان ما را قرباني كنند.
به پا خيزيم و به جلادان حكومتي اعتراض كنيم!
فصيح ياسمني

فصیح یاسمني متولد 1360 اهل روستای "هندوانه‌"از توابع شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی بود. وزارت اطلاعات حكومت جنايتكار اسلامي عليه فصيح شكايت كرده بود. فصيح يك فعال سياسي عليه اين حكومت بود و به اتهام محاربه٬ يعني انتقاد به حكومت فاشيست اسلامي به قتل رسيد.
او در دادگاه بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهر خوی٬ به اعدام محكوم شد.
درشعبه‌ی دهم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی حکم اعدام او تایید شد.
"فصیح یاسمنی" در سال 1386 به‌ همراه‌ پدرش "حسین یاسمنی"، 65 ساله دستگیر شده‌ بودند که‌ پدر نامبرده‌ به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به‌ یاد اوریست که‌ "فصیح"از بیماری صرع رنج می برد و به‌ جز شکایت وزارت اطلاعات هیچ شكايت ديگري در میان نبود. فصیح به وکیلش گفته بود که تحت فشار و شکنجه به همكاري با احزاب مخالف جمهوري اسلامي اعتراف کرده است اما در واقعيت امر چنين چيزي وجود نداشته است.
اعدام "فصیح" دومین اعدام زندانیان سیاسی در كردستان در مدت دو ماه‌ گذشته‌ میباشد. هم اکنون 17 نفر از زندانيان سياسي در كردستان زير حكم اعدام هستند و جانشان در خطر است.
علاوه بر اينها جمهوري اسلامي ايران اين روزها از محكوميت به اعدام تعدادي از تظاهركنندگان اخير حرف زده و ظاهرا پنج نفر از آنها در يك دادگاه در تهران به اتهام محاربه ٬ دادگاهي شده و قبل از هر نوع رسيدگي به پرونده با پروپاگاندهاي آخوندها و رسانه هاي دولتي٬ به اتهام " محاربه" تهديد به اعدام شده اند. امروز جمعه ۱۸ دي ماه حكومت از برگزاري دادگاه و تفهيم و يا تثبيت اتهامات حرف زد و زمينه را بريا اجراي حكم فراهم تركرد.
در اين روزها٬ سران حكومت اسلامي ايران٬ بيشرمانه در رسانه ها عليه بهاييان حرف زده و عوامل اصلي شورش و حركت ميليوني مردم در تهران و شهرهاي ديگر به " بهاييان" منتسب كرده و با چسباندن مهر محارب بر پرونده تعدادي از دستگيرشدگان جديد و يا قديم بهايي براي اعدام آنها زمينه چيني ميكند. از جمله كسانيكه جانشان بشدت در حطر است ٬ اين افراد هستند:

ژينوس سبحاني ٬ لوا خانجاني٬ بابك مبشر٬ پيام فناييان ٬ نيكاو هويدايي ٬ مونا هويدايي ٬ آرتين غضنفري ٬ فريد روحاني ٬ احمد روحاني٬ نگار ثابت٬ ابراهيم شادمهر٬ زاوش شادمهر
ا
در روز ۱۶ دي ماه همچنين خبر مرگ مشكوك يك زن زنداني سياسي در زندان اروميه در رسانه هاي مختلف مطرح شد. زهرا جعفري از پنج ماه قبل در زندان بود و در تمام اين مدت در سلول انفرادي بود و روز ۱۶ دي ماه او به بيمارستان منتقل شد و سپس جان باخت. او در هيچ دادگاهي ظاهرا حضور نيافت و معلوم نبود شاكي اين پرونده كيست و فقط گفته شد كه ارتباط نزديكي با گروههاي اپوزيسيون داشته و ناگهاني جان باخته است.
امروز جمعه ۸ ژانويه 2010 در رسانه هاي دولتي خبر احتمال اجراي حكم اعدام حجت . ح جواني كه در سن ۱۵ سالگي دستگير و به اعدام محكوم شده است٬ طرح شد. حجت در سن ۱۵ سالگي در يك نزاع شخصي با همكلاسي اش با چاقو او را زخمي كرده و بنا به نظر وكلاي پرونده به دليل دير رسيدن سامان به بيمارستان و عدم جود امكانات پزشكي در محل ٬ سامان فوت كرده است. حجت كه از سن ۱۵ سالگي حدود ده سال است كه در زندان بسر ميبر. اين جوان قرار است به اين زودي اعدام شود.

هم اكنون جان هفده نفر از زندانيان سياسي در كردستان در خطر است و هرلحظه احتمال ميرود حكومت اسلامي تعدادي از اين زندانيان را اعدام كند. اسامي اين هفده فعال سياسي عبارتند از:

1- زینب جلالیان
2- حبیب الله‌ لطیفی
3- شیرکو معارفی
4- فرهاد وکیلی
5- فرزاد کمانگر
6- علی حیدریان
7- حسین خضری
8- رشید آخکندی
9- محمد امین آگوشی
10- احمد پولاد خانی
11- سید سامی حسینی
12- سید جمال محمدی
13- رستم ارکیا
14- مصطفی سلیمی
15- انور رستمی
16- حسن ‌تالعی
17- ایرج محمدی
كميته بين المللي عليه اعدام ضمن محكوم كردن جنايات رژيم اسلامي حاكم بر ايران٬ همه انسانهاي آزاديخواه را به اعتراض و اقدام جدي براي نجات جان زندانيان سياسي و مقابله با مجازات اعدام فرا ميخواند.
كميته بين المللي عليه عدام
تلفن تماس: مينا احدي
00491775692413
Email: minaahadi@aol.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar